Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Εγερθήτω το θέλημά σου

  Αγαπημένο μου παιδί  Απ' όταν ένιωσες στη φλέβα σου  τον χτύπο αυτού  του κόσμου  ήσουν ανήσυχο  Αέρας πάνω σε καράβι από χαρτί  Για ν...

Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

Νεοελληνική Γλώσσα Γ Λυκείου Διαρθρωτικές λέξεις που μπορούν να χρησιμοποιούν οι μαθητές για τη σύνταξη της έκθεσης , ανάλογα με τις προθέσεις τους



Μια βοήθεια για τους μαθητές που έχουν ανάγκη από βοηθητικές λέξεις και φράσεις : 

1.  Όταν  θέλουμε  να  δηλώσουμε   χρονική σχέση : ύστερα, προηγούμενα, έπειτα, ταυτόχρονα, στη συνέχεια

2.  Για να προσθέσουμε  επιχείρημα : ακόμα, εξάλλου, επιπλέον, επίσης , παράλληλα, αφετέρου, εκτός απ’ αυτό, ύστερα

3.    Για  να   δηλώσουμε  αντίθεση  σε σχέση  με προηγούμενο  επιχείρημα : απεναντίας, αντίθετα, αντίστροφα, αντί γι’ αυτό, απ’ την άλλη πλευρά, παρ’ όλα αυτά, εντούτοις, αλλά, ωστόσο

4.    Για να  εκφράσουμε  προϋπόθεση: αν, εκτός αν, σε περίπτωση που, με την προϋπόθεση ότι...

5.    Για  να  δοθεί  έμφαση   σε  ένα  επιχείρημα : είναι αξιοσημείωτο ότι, αξιοπρόσεχτο είναι, αξίζει να τονιστεί, ιδιαίτερα σημαντικό θεωρείται, δε φτάνει μόνο αυτό, ας σημειωθεί...
  
6.   Για  να  εκφράσουμε  τη  βεβαιότητά  μας  για κάτι  : είναι γενικά παραδεκτό, αποτελεί κοινή διαπίστωση, είναι σαφές, είναι γεγονός, αναμφισβήτητα, αναντίρρητα

7. Για  να  καταλήξουμε   σε  ένα   συμπέρασμα: για να συνοψίσουμε, επιλογικά , ανακεφαλαιώνοντας, συμπερασματικά θα λέγαμε ότι, αντιπαραθέτοντας τις παραπάνω απόψεις καταλήγουμε στο συμπέρασμα...


8.   Για  να   δηλώσουμε   αυτό που  πρέπει να γίνει [όταν  δηλαδή ο  λόγος  μας αποκτά  δεοντολογική χροιά ]  : επιβάλλεται, είναι ανάγκη, απαιτείται, αρμόζει, χρέος, καθήκον, είναι επιβεβλημένο, καθίσταται αναγκαίο, γεννά την υποχρέωση, η διέξοδος που διαφαίνεται, αρκεί να, κρίνεται απαραίτητο, ας πραγματοποιηθούν, υλοποιηθούν, οφείλουμε να, ευχής έργο θα ήταν, πρέπον είναι... 

Κώστας   Τσιαχρής    2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου